Logo

სახელმწიფო პროგრამა

title Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

 

საქართველოსმთავრობის

დადგენილება №4

2022 წლის 12 იანვარი

. თბილისი

 

 

2022 წლისჯანმრთელობისდაცვისსახელმწიფოპროგრამებისდამტკიცებისშესახებ

ხალიკორონავირუსულიდაავადების COVID-19-ისმართვა

(პროგრამულიკოდი: 27 03 03 10 01)

მუხლი 1. პროგრამისმიზანი

პროგრამისმიზანიამოსახლეობისდაცვაახალიკორონავირუსით (SARS-CoV-2) გამოწვეულიინფექციისაგან (COVID-19) როგორცპრევენციულიღონისძიებების, ასევედაავადებისგამოვლენისშემთხვევაშიმასზერეაგირებისთვისაუცილებელიღონისძიებებისგატარებისგზით.

მუხლი 2. პროგრამისმოსარგებლეები

1. პროგრამისმე-3 მუხლისქვეპუნქტისმოსარგებლეასაქართველოსმოქალაქე, საქართველოშიმუდმივადმცხოვრებიპირიდასაქართველოსოკუპირებულტერიტორიაზემცხოვრებიპირი:

) რომელიცახალიკორონავირუსით (SARS-CoV-2) გამოწვეულიინფექციის (COVID-19) გავრცელებისპრევენციისადამართვისუზრუნველყოფისმიზნითგასატარებელღონისძიებათაშესახებსაქართველოსოკუპირებულიტერიტორიებიდანდევნილთა, შრომის, ჯანმრთელობისადასოციალურიდაცვისმინისტრის (შემდგომშიმინისტრი) შესაბამისიბრძანებისშესაბამისად, განსაზღვრულიაროგორცშესაძლოანსავარაუდოშემთხვევა, ექვემდებარებაკარანტინს (იზოლაციასგამოყოფილსივრცეში); ან/და

) ცხელებისმქონეპირი, რომელსაც COVID-19-ზეტესტირებითმიღებულიაქვსუარყოფითიპასუხიან/დაახალიკორონავირუსით (SARS-CoV-2) გამოწვეულიინფექციის (COVID-19) კლინიკურიმართვა“ − კლინიკურიმდგომარეობისმართვისსახელმწიფოსტანდარტის (პროტოკოლის) შესაბამისად, განსაზღვრულიაროგორცმსუბუქადმიმდინარეშემთხვევადაექვემდებარებაიზოლაციასსამედიცინომეთვალყურეობისმიზნით.

2. პროგრამისმე-3 მუხლისქვეპუნქტისმოსარგებლეასაქართველოსმოქალაქე, საქართველოშიმუდმივადმცხოვრებიპირი, საქართველოსოკუპირებულტერიტორიაზემცხოვრებიპირიდასაქართველოსშინაგანსაქმეთასამინისტროსმიგრაციისდეპარტამენტშიმოთავსებულისაქართველოსმოქალაქეობისარმქონეპირები; ასევე, ქართულიდიასპორისსამშობლოსთანკავშირისხელშეწყობისადადიასპორაშიეროვნულიდაკულტურულითვითმყოფადობისშენარჩუნებისმიზნითმოსარგებლეებიარიანზოგადი, პროფესიულიდაუმაღლესიგანათლებისმიღებისმსურველიუცხოქვეყნისმოქალაქეებისაქართველოსგანათლებისადამეცნიერებისსამინისტროსმიერპროგრამისგანმახორციელებელთანწარდგენილისიისშესაბამისად. კერძოდ:

) უცხოქვეყნისმოქალაქესაქართველოსსაჯარო/კერძოსკოლისმოსწავლეები, მოსწავლისდაამავდროულადთანამემამულისსტატუსით, ანთანამემამულისსტატუსისმქონეპირისარასრულწლოვანიშვილები, მოსწავლისსტატუსით;

) უცხოქვეყნისმოქალაქესწავლისუფლებისმქონეაბიტურიენტიანპროფესიულისტუდენტი, რომელიცარისთანამემამულისსტატუსისმქონეანასეთისტატუსისმქონეპირისოჯახისწევრი (მეუღლე, შვილი, დაანძმა);

) ერთიანეროვნულგამოცდებზედარეგისტრირებულითანამემამულისსტატუსისმქონეუცხოქვეყნისმოქალაქეები, რომლებიცწარმოადგენენსაქართველოსგანათლებისადამეცნიერებისსამინისტროსმიერდამტკიცებულიოკუპირებულტერიტორიებზემცხოვრებიპირებისადათანამემამულისსტატუსისმქონეპირებისუმაღლესიგანათლებისხელშეწყობისპროგრამისმოსარგებლეებს.

3. პროგრამისმე-3 მუხლისქვეპუნქტის.და.ქვეპუნქტებისმოსარგებლეა:

) საერთაშორისოსატვირთოგადაზიდვებისგანმახორციელებელიავტოსატრანსპორტოსაშუალებებისმძღოლები, მიუხედავადმოქალაქეობისსტატუსისა;

) „საქართველოშიახალიკორონავირუსისშესაძლოგავრცელებისაღკვეთისღონისძიებებისადაახალიკორონავირუსითგამოწვეულიდაავადებისშემთხვევებზეოპერატიულირეაგირებისგეგმისდამტკიცებისშესახებსაქართველოსმთავრობის 2020 წლის 28 იანვრის №164 განკარგულებით (შემდგომში − №164 განკარგულება) განსაზღვრულინაცვალგებისპრინციპითქვეყნისტერიტორიაზეშემოსულიპირები, მიუხედავადმოქალაქეობისსტატუსისა; რომლებსაცსახელმწიფოპროგრამისფარგლებშიაუნაზღაურდებათ №164 განკარგულების №2 დანართისშენიშვნისმე-3 პუნქტითგათვალისწინებული PCR კვლევა;

) №164 განკარგულებითგანსაზღვრულიუცხოქვეყნისმოქალაქე, რომლისოჯახისწევრსწარმოადგენსსაქართველოსმოქალაქე, საიზოლაციოსივრცისდატოვებისასგათვალისწინებულიკვლევებისფარგლებში.

4. პროგრამისმე-3 მუხლისქვეპუნქტითგათვალისწინებულიკომპონენტისმოსარგებლეასაქართველოსმოქალაქე, საქართველოშიმუდმივადმცხოვრებიპირი, საქართველოსოკუპირებულტერიტორიაზემცხოვრებიპირი, ასევესაერთაშორისოსატვირთოგადაზიდვებისგანმახორციელებელიავტოსატრანსპორტოსაშუალებისმძღოლი, მიუხედავადმოქალაქეობისსტატუსისადა №164 განკარგულებითგანსაზღვრულიუცხოქვეყნისმოქალაქე, რომელიცინფიცირებულიაან/დასაეჭვოა COVID-19-ითინფიცირებაზედა, ამასთან, მისიოჯახისწევრს (შვილი, მშობელი, მეუღლე) წარმოადგენსსაქართველოსმოქალაქე, ასევესაქართველოსიუსტიციისსამინისტროსმმართველობისსფეროშიმოქმედისახელმწიფოსაქვეუწყებოდაწესებულებისსპეციალურიპენიტენციურისამსახურისპენიტენციურდაწესებულებებშიგანთავსებულიბრალდებული/მსჯავრდებულიპირები (მოქალაქეობისსტატუსისადაკანონმდებლობითგათვალისწინებულიიდენტიფიკაციისდამადასტურებელიდოკუმენტისარქონისმიუხედავად). ამასთან, მე-3 მუხლისქვეპუნქტის.ქვეპუნქტითგანსაზღვრულიცენტრალიზებულადშესყიდულიანდონაციისგზითმიღებულიმედიკამენტებითუზრუნველყოფისნაწილშიდამატებითბენეფიციარებადგასაზღვრულიარიანუცხოქვეყნისმოქალაქეები, რომელთაცკოვიდიდაუდასტურდათსაქართველოსტერიტორიაზევიზიტისდროს.

5. პროგრამისმე-3 მუხლისქვეპუნქტითგათვალისწინებულიკომპონენტისმოსარგებლეა 18 წლამდეასაკისსაქართველოსმოქალაქე, საქართველოშიმუდმივადმცხოვრებიპირი, საქართველოსოკუპირებულტერიტორიაზემცხოვრებიპირი, ასევე №164 განკარგულებითგანსაზღვრულიუცხოქვეყნისმოქალაქე, რომლისოჯახისწევრს (შვილი, მშობელი, მეუღლე) წარმოადგენსსაქართველოსმოქალაქე.

6. მოსარგებლეპროგრამითგათვალისწინებულმომსახურებასიღებსსახელმწიფოდახმარებისსახით.

მუხლი 3. მომსახურებისმოცულობა

პროგრამითგათვალისწინებულიმომსახურებამოიცავს:

) კარანტინისღონისძიებებისუზრუნველყოფას:

.) საკარანტინესივრცეებისმართვასადასამედიცინომომსახურებითუზრუნველყოფას, მათშორის: პერსონალით (ექიმი, ექთანი, სტუდენტი), სამედიცინოდანიშნულებისსაგნებით, პირადიდაცვისსაშუალებებით, მედიკამენტებით (გარდააჭარის/ტერიტორიაზეარსებულისაკარანტინესივრცეებისა, რომელთასამედიცინოპერსონალითდასამედიცინოდანიშნულებისსაგნებითადამედიკამენტებითუზრუნველყოფაგანხორციელდებააჭარისავტონომიურირესპუბლიკის 2022 წლისრესპუბლიკურიბიუჯეტისშესახებაჭარისავტონომიურირესპუბლიკისკანონითგათვალისწინებულიასიგნებებიდან);

.) ამავექვეპუნქტის.ქვეპუნქტითგანსაზღვრულისამედიცინოპერსონალისტრანსპორტირებითუზრუნველყოფასსაჭიროებისშემთხვევაში;

) ახალიკორონავირუსით (SARS-CoV-2) გამოწვეულიინფექციის (COVID-19) დიაგნოსტიკისუზრუნველყოფას, ცენტრისგენერალურიდირექტორისმიერგანსაზღვრულიინსტრუქციის/წესისშესაბამისად, მათშორის:

.) შესაბამისიბიოლოგიურიმასალისაღებასშენახვასადატრანსპორტირებასსახელმწიფოპროგრამისფარგლებში, პჯრლაბორატორიულისერვისისმიმწოდებლადცენტრშირეგისტრირებულიმავერეგიონშიარსებულუახლოესლაბორატორიაში (აღნიშნულილაბორატორიისმიერმიწოდებულიბიოლოგიურიმასალისასაღებისახარჯიმასალებითაპლიკატორიდასინჯარა), ხოლოაღნიშნულიპრინციპითშერჩეულლაბორატორიაშიშესაბამისისიმძლავრეებისგადატვირთულობისშემთხვევაში, სხვაუახლოესლაბორატორიაში;

.) COVID-19-ისდასადგენადტესტირებისჩატარებასპჯრმეთოდით (საჭიროებისშემთხვევაში, ცენტრისმიერგადაცემულიტესტსისტემებისგამოყენებით), მათშორის, პულირების (დაჯგუფების) გზითპჯრტესტირებასამდანართისმე-9 მუხლისმე-11 − მე-13 პუნქტებითგანსაზღვრულიწესით;

.) COVID-19-ისდასადგენადტესტირებისჩატარებასანტიგენისგანმსაზღვრელისწრაფი/მარტივიმეთოდით (საჭიროებისშემთხვევაში, ცენტრისმიერგადაცემულიტესტსისტემებისგამოყენებით);

) ახალიკორონავირუსით (SARS-CoV-2) გამოწვეულიინფექციის (COVID-19) მართვას, მათშორის:

.) შესაძლოშემთხვევისდიაგნოსტიკას (გარდა COVID-19-ისდასადგენიტესტირებისა);

.) COVID-19-ისდადასტურებულიშემთხვევისმკურნალობას (.., ამპროგრამისმიზნებისთვისცენტრალიზებულადშესყიდულიანდონაციისგზითმიღებულიმედიკამენტებითუზრუნველყოფასმინისტრისშესაბამისიადმინისტრაციულ-სამართლებრივიაქტებითგანსაზღვრულიწესებისადაპირობებისშესაბამისად) ამავემუხლისქვეპუნქტისშესაბამისადმობილიზებულკლინიკებში;

.) COVID-19-ისდადასტურებულიშემთხვევისმკურნალობას (.., ამპროგრამისმიზნებისთვისცენტრალიზებულადშესყიდულიანდონაციისგზითმიღებულიმედიკამენტებითუზრუნველყოფასმინისტრისშესაბამისიადმინისტრაციულ-სამართლებრივიაქტებითგანსაზღვრულიწესებისადაპირობებისშესაბამისად) მობილიზაციისსქემიდანგამორთულკლინიკებში;

.) COVID-19-ისდადასტურებულიშემთხვევებისმართვას (.., ამპროგრამისმიზნებისთვისცენტრალიზებულადშესყიდულიანდონაციისგზითმიღებულიმედიკამენტებითუზრუნველყოფასმინისტრისშესაბამისიადმინისტრაციულ-სამართლებრივიაქტებითგანსაზღვრულიწესებისადაპირობებისშესაბამისად) მინისტრისშესაბამისიბრძანებითგანსაზღვრულსაველეჰოსპიტლებში“;

.) საჭიროებისშემთხვევაში, ოჯახისექიმის/კოვიდსასტუმროსექიმისმიმართვისსაფუძველზე, საიზოლაციოსივრცეშიმყოფი (ბინაზეანკოვიდსასტუმრო) COVID-19-ისდადასტურებულიდიაგნოზისმქონებენეფიციარებისამბულატორიულდიაგნოსტიკას (COVID-19-ისდადასტურებულიდიაგნოზისმქონეორსულებისშემთხვევაში, ამბულატორიულდიაგნოსტიკასემატებაექიმისკონსულტაცია);

.) ნებისმიერსტაციონარულდაწესებულებაში (გარდა.ქვეპუნქტისმიმწოდებელიდაწესებულებისა) ამავედაწესებულებისბაზაზემკურნალობაზემყოფიპაციენტებისდა/ანსამედიცინოპერსონალის COVID-19-ითინფიცირებისშემთხვევაში COVID-19-ისდადასტურებულიშემთხვევებისადგილზემართვას (.., ამპროგრამისმიზნებისთვისცენტრალიზებულადშესყიდულიანდონაციისგზითმიღებულიმედიკამენტებითუზრუნველყოფასმინისტრისშესაბამისიადმინისტრაციულ-სამართლებრივიაქტებითგანსაზღვრულიწესებისადაპირობებისშესაბამისად).

.) ცენტრალიზებულადშესყიდულიანდონაციისგზითმიღებულიმონოკლონურიანტისხეულებისბამლანივიმაბის/ეტესევიმაბისინფუზიასაქართველოსოკუპირებულიტერიტორიებიდანდევნილთა, შრომის, ჯანმრთელობისადასოციალურიდაცვისმინისტრისშესაბამისიბრძანებითდამტკიცებული COVID-19-ისდიაგნოზისმქონეპაციენტებშიმონოკლონურიანტისხეულებისბამლანივიმაბი/ეტესევიმაბიგამოყენებისადაგანაწილებისწესისშესაბამისად, ამავებრძანებითგანსაზღვრულსამედიცინოდაწესებულებებში.“

.) 2022 წლის 1 თებერვლიდან COVID-19-ისდადასტურებულიშემთხვევებისბინაზედისტანციურმართვასსაქართველოსოკუპირებულიტერიტორიებიდანდევნილთა, შრომის, ჯანმრთელობისადასოციალურიდაცვისმინისტრისშესაბამისიბრძანებითდამტკიცებულიახალიკორონავირუსით (SARS-CoV-2) გამოწვეულიინფექციის (COVID-19) მსუბუქიშემთხვევებისმართვაბინაზე“ – კლინიკურიმდგომარეობისმართვისსახელმწიფოსტანდარტის (პროტოკოლის) შესაბამისად;

) ახალიკორონავირუსით (SARS-CoV-2) გამოწვეულიმულტისისტემურიანთებითისინდრომითდაავადებული 18 წლამდეასაკისპირთაინტრავენურიიმუნოგლობულინითუზრუნველყოფას;

) COVID-19-ისსაეჭვოდა/ანდადასტურებულშემთხვევათაიდენტიფიცირების, სწორირეფერალის, ბინაზემეთვალყურეობის, პროცესისმონიტორინგის, ვაქცინაციისხელშეწყობისღონისძიებებისუზრუნველყოფას, ცენტრალურიონლაინკლინიკებისმეშვეობით. მომსახურებამოიცავსჰოლდინგისმიერშრომითიხელშეკრულებითდასაქმებულიპირების (არაუმეტეს 400 ერთეულისა) შრომისანაზღაურებას, ასევე, პროცესისადმინისტრირებისთვისსაჭიროსაქონლისადამომსახურებისუზრუნველყოფას;

) „დიალიზიდათირკმლისტრანსპლანტაციასახელმწიფოპროგრამის (დანართი №14) ჰემოდიალიზისკომპონენტითმოსარგებლებენეფიციართატრანსპორტირებითუზრუნველყოფასდროებითიღონისძიებისსახით, საჭიროებისგათვალისწინებით;

) „საქართველოშიახალიკორონავირუსით (SARS-CoV-2) გამოწვეულიინფექციის (COVID-19) შესაძლოშემთხვევებისგავრცელების (ეპიდემია, პანდემია, ეპიდემიურიაფეთქება) პრევენციისადასაეჭვოდა/ანდადასტურებულშემთხვევებზერეაგირებისმზადყოფნისათვის, სამედიცინოდაწესებულებებისმობილიზებისშესახებსაქართველოსოკუპირებულიტერიტორიებიდანდევნილთა, შრომის, ჯანმრთელობისადასოციალურიდაცვისმინისტრისშესაბამისიბრძანებითგანსაზღვრულიდაწესებულებების, მობილიზებადადგენილიწესით, სამინისტროსმითითებისშესაბამისად;

) ფარმაცევტულიპროდუქტის (მათშორის, სოლიდარობისკვლევისფარგლებში) ლოჯისტიკას, რომელიცმოიცავს:

.) COVID-19-ისსამკურნალოფარმაცევტულიპროდუქტისმიღების, საქართველოსსაბაჟოსაზღვარზესაქონლისგაფორმების, ტრანსპორტირების, შენახვისადაგაცემისუზრუნველყოფას;

.) COVID-19-ისსამკურნალოფარმაცევტულიპროდუქტისმიწოდებისუზრუნველყოფას. თბილისში, რეგიონებსადამუნიციპალიტეტებში;

) ამმუხლისქვეპუნქტითგანსაზღვრულსამედიცინოდაწესებულებებში, ასევეაფხაზეთისოკუპირებულტერიტორიასთანგამყოფიხაზისმიმდებარედსოფელრუხშიმდებარესაველეპუნქტში()იპსაქართველოსსამედიცინოჰოლდინგისმიერშრომითიხელშეკრულებითდასაქმებულიპირებისშრომისანაზღაურებას;

) ამმუხლისქვეპუნქტის.ქვეპუნქტით, ასევექვეპუნქტითგანსაზღვრულსამედიცინოდაწესებულებებშიდასაქმებულიიმპერსონალის (რეანიმატოლოგი, ინფექციონისტი, თერაპევტიდასხვაექიმისპეციალისტი, უმცროსიექიმი, ექთანი, სანიტარი) დამატებითანაზღაურებას, რომელიცჩართულიაახალიკორონავირუსით (SARS-CoV-2) გამოწვეულიინფექციის (COVID-19) საეჭვოდა/ანდადასტურებულიშემთხვევებისმართვაში;

) ახალიკორონავირუსით (SARS-CoV-2) გამოწვეულიინფექციის (COVID-19) მართვისთვისსაჭიროსაშუალებების (..: იდს, ტესტები, მედიკამენტები, ავეჯი, ტექნიკა, ტრანსპორტიდასხვა)/მომსახურებისშესყიდვას, „ახალიკორონავირუსისშესაძლოშემოტანისადაგავრცელებისაღკვეთისმიზნითგასატარებელიღონისძიებებისშესახებსაქართველოსოკუპირებულიტერიტორიებიდანდევნილთა, შრომის, ჯანმრთელობისადასოციალურიდაცვისმინისტრის 2020 წლის 24 იანვრის №01-18/ბრძანებითშექმნილისაკოორდინაციოკომისიის (შემდგომშისაკოორდინაციოკომისია) გადაწყვეტილებისშესაბამისად;

) ახალიკორონავირუსით (SARS-CoV-2) გამოწვეულიინფექციის (COVID-19) მართვისხელშეწყობისთვისსაჭიროინდივიდუალურიდაცვისსპეცაღჭურვილობის, სხვადასხვასამედიცინოსახარჯიმასალის, კარტრიჯების, ტესტსისტემებისადასამედიცინოდანიშნულების/ლაბორატორიულიაღჭურვილობისშესყიდვას, ასევე, საკოორდინაციოკომისიისგადაწყვეტილებისშესაბამისად, ახალიკორონავირუსით (SARS-CoV-2) გამოწვეულიინფექციის (COVID-19) მართვისთვისსაჭიროსაშუალებების (.. სწრაფიმარტივიტესტები) და/ანმომსახურებისშესყიდვას. აგრეთვეახალიკორონავირუსით (SARS-CoV-2) გამოწვეულიინფექციის (COVID-19) მართვისხელშეწყობისთვისცენტრისმიერშესყიდულიან/დაგადაცემული/მიღებულისაქონლისლოჯისტიკისუზრუნველყოფას, კერძოდ, ტესტების (მათშორის, ცენტრალიზებულადშესყიდული) შესაბამისდაწესებულებებზეგანაწილებას/გადაცემასდაიდს-ებისგანაწილებას/გადაცემასსაზოგადოებრივიჯანდაცვისცენტრებზე;

) დამხმარეამოცანებისშესრულებისმიზნით, ცენტრისმიერშრომითიხელშეკრულებითდასაქმებულიპირის (სულ − 130 ერთეულის) შრომისანაზღაურებას;

) მსოფლიობანკისმიერდაფინანსებული „COVID-19-ზერეაგირებისსაგანგებოღონისძიებებისმართვისგანმახორციელებელიჯგუფის (PIU) ფუნქციონირებისუზრუნველყოფა, კერძოდ, სამინისტროსმიერმომსახურებისხელშეკრულებითდასაქმებული PIU წევრებისშრომისანაზღაურება;

) გადაუდებელიდახმარებისცენტრშიდასაქმებულიახალიკორონავირუსით (SARS-CoV-2) გამოწვეულიინფექციის (COVID-19) საეჭვოდა/ანდადასტურებულიშემთხვევებისმართვაშიჩართულირაიონულისამსახურების, . თბილისისფილიალების, რეფერალურიეკიპაჟისწევრებისადაცვლაშიმომუშავეცენტრალურისადისპეტჩეროსთანამშრომლებისყოველთვიურიდამატებითიანაზღაურებისადასხვალოჯისტიკურიღონისძიებების (.. სასაწყობოფართისქირაობა) უზრუნველყოფას;

) COVID-19-ისსაწინააღმდეგოვაქცინაციისუზრუნველყოფავაქცინისდანერგვისეროვნულიგეგმითგანსაზღვრულიპირობებისშესაბამისად, მათშორის:

.) COVID-19-ისსაწინააღმდეგოვაქცინის, შპრიცების, უსაფრთხოყუთებისადამათთანდაკავშირებულიმომსახურებებისშესყიდვა;

.) ლოჯისტიკურიღონისძიებების (ვაქცინებისგანაწილება, ტრანსპორტირება) უზრუნველყოფა;

.) COVID-19-ისსაწინააღმდეგოვაქცინაციისპოპულარიზაციისხელშეწყობა;

) დამხმარეამოცანებისშესრულებისმიზნით, სააგენტოსმიერშრომითიხელშეკრულებითდასაქმებულიპირის (სულ − 20 ერთეულის) შრომისანაზღაურებას;

) 60 წლისადამეტიასაკისმოსახლეობაში (. . სამიზნემოსახლეობა) ახალიკორონავირუსულიდაავადების COVID-19-ისსაწინააღმდეგოვაქცინაციისგაფართოებისხელშემწყობიღონისძიებების − COVID-19-ისსაწინააღმდეგოვაქცინაციისპოპულარიზაციისმიზნით, ოჯახის/უბნის/სოფლისექიმისადაექთნისმიერსამიზნემოსახლეობისაცრისწინაჩაღრმავებულკონსულტაციას.

მუხლი 4. დაფინანსებისმეთოდოლოგიადაანაზღაურებისწესი

ამდანართისმე-3 მუხლის:

) „ქვეპუნქტის.ქვეპუნქტითგანსაზღვრულიმომსახურებაანაზღაურდებაფაქტობრივიხარჯით, ამასთან, „.ქვეპუნქტითგათვალისწინებულიმართვისღონისძიებებისთვისარაუმეტესთვეში 20 000 ლარისა;“;

) „.ქვეპუნქტითგანსაზღვრულიმომსახურებაანაზღაურდებაფაქტობრივიხარჯით;

) „ქვეპუნქტითგათვალისწინებულიმომსახურებაანაზღაურდებადადგენილიტარიფით, ხოლოლაბორატორიულიდიაგნოსტიკისათვისგათვალისწინებულიტესტების (მასტერმიქსისადაექსტრაქციისკიტები, ასევეანტიგენისსწრაფიტესტები) ფაქტობრივიხარჯით, მათშორის:

.) „.ქვეპუნქტითგანსაზღვრულიპჯრტესტირებისათვისბიოლოგიურიმასალისაღებისმომსახურებისღირებულება – 3 ლარი, სახარჯიმასალით (აპლიკატორიდასინჯარა) მომარაგებაუნდაგანხორციელდესშესაბამისიპჯრლაბორატორიისმიერ (ცენტრისმიერგადაცემულისახარჯიმასალითმომსახურებისგაწევისას, აღნიშნულისახარჯიმასალისღირებულებაგამოაკლდებალაბორატორიისათვისასანაზღაურებელიმომსახურებისღირებულებას);

.) „.ქვეპუნქტითგანსაზღვრულიმომსახურება:

..) ტესტსისტემებისღირებულებისგათვალისწინებით, ინდივიდუალურადჩატარებულიტესტირებისმომსახურებისღირებულებაარაუმეტეს 55 ლარისა (მათშორის, მომსახურებისღირებულება – 20 ლარი, ხოლოტესტსისტემებისღირებულება (რომელშიციგულისხმებამხოლოდექსტრაქციისადამასტერმიქსისღირებულება) ფაქტობრივიხარჯითარაუმეტეს 35 ლარისა);

..) ტესტსისტემებისღირებულებისგარეშე, ინდივიდუალურადჩატარებულიტესტირება − 20 ლარი;

..) პულირების (დაჯგუფების) მეთოდისგამოყენებისშემთხვევაში, ტესტსისტემებისღირებულებისგათვალისწინებით, თითოეულინიმუშისტესტირების (პულშიარაუმეტეს 4 ნიმუშისტესტირებისას, ერთდროულად 4-ზემეტინიმუშისპულირებადაუშვებელია) ღირებულებაარაუმეტეს 30 ლარისა (მათშორის, მომსახურებისღირებულება – 20 ლარი, ხოლოტესტსისტემებისღირებულებაფაქტობრივიხარჯითარაუმეტეს 10 ლარისა);

..) პულირების (დაჯგუფების) მეთოდისგამოყენებისშემთხვევაში, ტესტსისტემებისღირებულებისგარეშეთითოეულინიმუშისტესტირების (პულშიარაუმეტეს 4 ნიმუშისტესტირებისას, ერთდროულად 4-ზემეტინიმუშისპულირებადაუშვებელია) ღირებულება 20 ლარი;

.) მე-3 მუხლის.ქვეპუნქტითგანსაზღვრულიმომსახურება, ტესტსისტემებისღირებულებისგათვალისწინებით, არაუმეტეს 19 ლარისა (აქედანმომსახურებისღირებულება – 3 ლარი, ხოლოტესტსისტემებისღირებულებაფაქტიურიხარჯით, არაუმეტეს 16 ლარისა)” ხოლოტესტსისტემებისღირებულებისგარეშე − 3 ლარი;

) „ქვეპუნქტის:

.) „.ქვეპუნქტითგათვალისწინებულიმომსახურებაანაზღაურდებაფაქტობრივიხარჯისმიხედვით, მაგრამარაუმეტეს 150 ლარისა. ამასთან, ანაზღაურებამოხდებაიმშემთხვევაში, როცაშესაძლოშემთხვევისდიაგნოსტიკასარმოჰყვებაიმავედაწესებულებაშიმე – 3 მუხლისქვეპუნქტის.დამე-4 მუხლისქვეპუნქტის.ქვეპუნქტებითგანსაზღვრულისტაციონარულიმომსახურება;

.) „.ქვეპუნქტითგათვალისწინებულიმომსახურებაანაზღაურდებაფაქტობრივიხარჯის (მათშორის, ფსიქიკურიაშლილობისმქონეპირთაჰოსპიტალიზაციისშემთხვევაში, ფსიქიატრიულმომსახურებასთანდაკავშირებულიდიაგნოსტიკის, მკურნალობის, მედიკამენტების, სამედიცინოპერსონალისშრომისანაზღაურებისჩათვლით) მიხედვით, გარდაკრიტიკულიმდგომარეობებისმართვის/ინტენსიურითერაპიისა, რომელიცანაზღაურდებაფაქტობრივიხარჯით, მაგრამარაუმეტესსაქართველოსმთავრობის 2013 წლის 21 თებერვლის №36 დადგენილებითდამტკიცებული №1.2 დანართისმე-2 პუნქტისქვეპუნქტითგანსაზღვრულიტარიფისა;

.) „.ქვეპუნქტითგათვალისწინებულიმომსახურებაანაზღაურდებაშემდეგიპრინციპით: თითოეულდატვირთულსაწოლზედღიურადარაუმეტეს 100 ლარისა (რაცმოიცავსსამედიცინოპერსონალისხელფასებს, კომუნალურდაასევესაკანცელარიო/სამეურნეოხარჯებს), რასაცემატებაამავემუხლის.ქვეპუნქტითგანსაზღვრულიხარჯი;

.) „.​“ ქვეპუნქტითგათვალისწინებულიმომსახურებაანაზღაურდებაფაქტობრივიხარჯისმიხედვით; ამასთან, ფაქტობრივიხარჯიმოიცავსპაციენტისმკურნალობასთანან/დადიაგნოსტიკასთანდაკავშირებულხარჯებს (მათშორის, კვება), ასევესამედიცინოპერსონალისხელფასებს/დანამატებს, კომუნალურდასაკანცელარიო/სამეურნეოხარჯებს;

.) „.ქვეპუნქტითგათვალისწინებულიმომსახურებაანაზღაურდებაფაქტობრივიხარჯისმიხედვით;

.) „.ქვეპუნქტისფარგლებში:

..) თუპაციენტისსტაციონირებამოხდასხვამიზეზით, შემთხვევაანაზღაურდებასაქართველოსმთავრობის 2013 წლის 21 თებერვლის №36 დადგენილებისდაამდადგენილებითდამტკიცებულიპროგრამების (გარდაკოვიდისმართვისა) ფარგლებში, გათვალისწინებულიპირობების, თანაგადახდისოდენობისადალიმიტებისშესაბამისად, ხოლო COVID-19-თანდაკავშირებულიდამატებითი (პირდაპირი) ხარჯებიანაზღაურდებაფაქტობრივიხარჯით; ამასთან, თუსტაციონირებაგრძელდება COVID-19-ისდიაგნოზით, შემთხვევისდასრულებამდეანაზღაურებახდებაახალიკორონავირუსულიდაავადების COVID-19-ისმართვისპროგრამისფარგლებშიშემდეგიპრინციპით: თითოეულსაწოლზედღიურადარაუმეტეს 100 ლარისა, (რაცმოიცავსსამედიცინოპერსონალისხელფასებს, კომუნალურდაასევესაკანცელარიო/სამეურნეოხარჯებს), რასაცემატებაამავემუხლის.ქვეპუნქტითგანსაზღვრულიხარჯი;

..) თუდაწესებულებისბაზაზემყოფიპაციენტისძირითადდიაგნოზადფიქსირდება COVID-19 ანხდებასამედიცინოპერსონალის COVID-19-ითინფიცირება, ასეთშემთხვევებშიანაზღაურებახდებაახალიკორონავირუსულიდაავადების COVID-19-ისმართვისპროგრამისფარგლებშიშემდეგიპრინციპით: თითოეულსაწოლზედღიურადარაუმეტეს 100 ლარისა, (რაცმოიცავსსამედიცინოპერსონალისხელფასებს, კომუნალურდაასევესაკანცელარიო/სამეურნეოხარჯებს), რასაცემატებაამავემუხლის.ქვეპუნქტითგანსაზღვრულიხარჯი;

.) იმშემთხვევაში, თუმე-3 მუხლისქვეპუნქტის.ქვეპუნქტითარდადასტურდა COVID-19, მაგრამპაციენტისაჭიროებსსტაციონარულმომსახურებასსხვამიზეზით, შემთხვევაანაზღაურდებასაქართველოსმთავრობის 2013 წლის 21 თებერვლის №36 დადგენილებისფარგლებში, დანართ №1.1-ით, დანართ №1.3-ით, დანართ №1.4-ით, დანართ №1.5-ით, დანართ №1.7-ითადადანართ №1.8-ითგათვალისწინებულიპირობების, თანაგადახდისოდენობისადალიმიტებისშესაბამისად;

.) პაციენტისერთიდაწესებულებიდანსხვასამედიცინოდაწესებულებაშიგადაყვანისშემთხვევაშიდაწესებულებებისთვისმომსახურებისღირებულებაგადაანგარიშდებაფაქტობრივიხარჯისმიხედვით, მაგრამარაუმეტესშესაბამისიმომსახურებისთვისდადგენილებითგანსაზღვრულიტარიფისა. ამასთან, ქირურგიულიმომსახურებისშემთხვევაშიდაწესებულება, სადაცგანხორციელდაქირურგიულიჩარევა, დაფინანსდებატარიფის 70%-ით, საქართველოსმთავრობის 2013 წლის 21 თებერვლის №36 დადგენილებისფარგლებში, ხოლოთერაპიულიმომსახურებისშემთხვევაში, კლინიკებსშორისთანხისგადანაწილებამოხდებაგატარებულიდღეებისპროპორციულად;

.) COVID-19-ისდადასტურებულიშემთხვევისსტაციონარულიმკურნალობისას, ერთიდაწესებულებიდანსხვასამედიცინოდაწესებულებაშიგადაყვანისშემთხვევაში, არგავრცელდესამპროგრამებისმე-16 მუხლისმე-7 პუნქტისმოთხოვნადამიმწოდებელიდაწესებულებებისდაფინანსებამოხდესამდანართისმე-4 მუხლის.ქვეპუნქტისშესაბამისად, შესრულებულისამუშაოსმიხედვით;

.) „.ქვეპუნქტითგათვალისწინებულიმომსახურებაანაზღაურდებაფაქტობრივიხარჯისმიხედვით, მაგრამარაუმეტეს 30 ლარისა;

.) „.ქვეპუნქტითგანსაზღვრულიმომსახურებაანაზღაურდებაშესრულებულისამუშაოსმიხედვით. ამასთან, მომსახურებისანაზღაურებისერთეულსწარმოადგენსბინაზედისტანციურადმართულიერთიკოვიდდადებითიპაციენტიდაშეადგენს 7 ლარს (.. არანაკლებ 90%-ისასახელფასოფონდი, 10% − ადმინისტრაციულიხარჯი);

) „ქვეპუნქტითგათვალისწინებულიმომსახურებაანაზღაურდებაფაქტობრივიხარჯისმიხედვით;

) „ქვეპუნქტითგაწეულიმომსახურებისანაზღაურებამოხდებაშესრულებულისამუშაოსმიხედვით;

) „ქვეპუნქტითგანსაზღვრულშემთხვევაში, იმსამედიცინოდაწესებულებებს, რომელთამობილიზებულისაწოლებისრაოდენობა:

.) ნაკლებიაანტოლია 80-ისაუნაზღაურდებათითოეულსაწოლზედღიურად 100 ლარი;

.) მეტია 80-ზეაუნაზღაურდებათითოეულსაწოლზედღიურად 120 ლარი;

.) ამპუნქტის.და.ქვეპუნქტებითგანსაზღვრულითანხაანაზღაურდებაგანმახორციელებელთანდადებულიხელშეკრულებითგათვალისწინებულივადებისადასაწოლებისრაოდენობისმიხედვითდამოიცავსსამედიცინოპერსონალისხელფასებს (გარდა, მინისტრისშესაბამისიადმინისტრაციულ-სამართლებრივიაქტითგანსაზღვრულიმოწვეულიკონსულტანტებისა), ასევეეპიდემიოლოგისადა COVID-19-ისდიაგნოსტიკასთანდაკავშირებულილაბორატორიულიპერსონალისდამატებითანაზღაურებას (საშუალოხელფასისარანაკლებ 50%-ისა), კომუნალურდაასევესაკანცელარიო/სამეურნეოხარჯებს. ამასთან, აღნიშნულიდაწესებულებებისმიერმომსახურებისგაწევის (მე-3 მუხლისქვეპუნქტითგანსაზღვრულიმომსახურება) შემთხვევაში, ფაქტობრივიხარჯითწარდგენილიუნდაიქნესმხოლოდპაციენტისმკურნალობასთანან/დადიაგნოსტიკასთანდაკავშირებულიხარჯები (.., კვებისჩათვლითადამინისტრისშესაბამისიადმინისტრაციულ-სამართლებრივიაქტითგანსაზღვრულიმოწვეულიკონსულტანტებისშრომისანაზღაურება (ასეთისარსებობისშემთხვევაში));

) „ქვეპუნქტითგანსაზღვრულიმომსახურებაანაზღაურდებაგანმახორციელებელთანდადებულიხელშეკრულებისგათვალისწინებითდამოიცავსპერსონალისხელფასს, მგზავრობისადასამივლინებოხარჯებს, საცხოვრებლითუზრუნველყოფას (საჭიროებისშემთხვევაში);

) „ქვეპუნქტითგანსაზღვრულიმომსახურებაანაზღაურდებასაქართველოშიახალიკორონავირუსით (SARS-CoV-2) გამოწვეულიინფექციის (COVID-19) შესაძლოშემთხვევებისგავრცელების (ეპიდემია, პანდემია, ეპიდემიურიაფეთქება) პრევენციისადასაეჭვოდა/ანდადასტურებულშემთხვევებზერეაგირებისმზადყოფნისათვის, სამედიცინოდაწესებულებებისმობილიზებისშესახებმინისტრისშესაბამისიბრძანებისადაამავემუხლისქვეპუნქტისმიხედვითგანმახორციელებელთანდადებულიხელშეკრულებისგათვალისწინებით:

.) რეანიმაციულისაწოლითითოეულსაწოლზედღიურადდამატებით 68 ლარი;

.) თერაპიულისაწოლითითოეულსაწოლზედღიურადდამატებით 27 ლარი;

.) ამავექვეპუნქტის.და.ქვეპუნქტებითგანსაზღვრულითანხამოიცავსსამედიცინოპერსონალის, კერძოდ: რეანიმატოლოგის, ინფექციონისტის/თერაპევტის/დასხვ., ასევეუმცროსიექიმის, ექთნის, სანიტრისდამატებითანაზღაურებას (გარდამინისტრისშესაბამისიადმინისტრაციულ-სამართლებრივიაქტითგანსაზღვრულიმოწვეულიკონსულტანტებისადამე-3 მუხლისქვეპუნქტითგანსაზღვრულიპერსონალისა), ამასთან, დანამატისოდენობაგანისაზღვრებასთ-ში:

..) ინფექციონისტი, თერაპევტიდასხვაარანაკლებ 5 ლარისა;

..) რეანიმატოლოგიარანაკლებ 8 ლარისა;

..) უმცროსიექიმიარანაკლებ 4 ლარისა;

..) ექთანიარანაკლებ 3 ლარისა;

..) სანიტარიარანაკლებ 1,5 ლარისა;

) მე-3 მუხლისქვეპუნქტის.ქვეპუნქტითგანსაზღვრულდაწესებულებებშისამედიცინოპერსონალისდამატებითიანაზღაურებაგაიცემაამმუხლისქვეპუნქტის.ქვეპუნქტითგანსაზღვრულიოდენობით.

) პროგრამითგანსაზღვრულიმომსახურება (გარდაამავემუხლისქვეპუნქტის.ქვეპუნქტისა) არითვალისწინებსთანაგადახდასპაციენტისმხრიდან;

) „ქვეპუნქტითგათვალისწინებულიმომსახურების/საქონლისშესყიდვაგაეროსბავშვთაფონდის (UNICEF) მეშვეობით, აივინფექცია/შიდსთან, ტუბერკულოზთანდამალარიასთანბრძოლისგლობალურიფონდისმიერგანსაზღვრულიგაერთიანებულისაერთაშორისოშესყიდვისაგენტებისადამექანიზმებისმეშვეობით. ჯინექსპერტაპარატებზეინფექციებისსადიაგნოსტიკოკარტრიჯებისანაპარატებისფუნქციონირებისთვისსაჭირომასალისადასაგარანტიომომსახურებისმწარმოებელიკომპანიისგანშესყიდვისშემთხვევაში, შესაძლებელია, მიმწოდებელიგათავისუფლდესხელშეკრულებისუზრუნველყოფისადაწინასწარიანგარიშსწორებითსაბანკოან/დასხვასახისგარანტიისმოთხოვნისაგან;

) „ქვეპუნქტითგათვალისწინებულიპროდუქტისსამედიცინოდაწესებულებებისთვისგადაცემისადაგანაწილებისწესიმტკიცდებასააგენტოსდირექტორისშესაბამისიადმინისტრაციულ-სამართლებრივიაქტით, სამინისტროსთანშეთანხმებით;

) „ქვეპუნქტითგანსაზღვრულიმომსახურებაანაზღაურდებაშესრულებულისამუშაოსმიხედვით, მაგრამარაუმეტეს 20 ლარისა (.. არანაკლებ 80%-ისასახელფასოფონდი, 20% − ადმინისტრაციულიხარჯი). ამასთან, ექიმისადაექთნისმიერკონსულტაციისშედეგადსამიზნემოსახლეობის:

.) პირველიდოზითაცრისშემთხვევაშიანაზღაურებაგანისაზღვრება 10 ლარით;

.) მეორედოზითაცრისშემთხვევაშიანაზღაურებაგანისაზღვრება 10 ლარით.

მუხლი5. პროგრამისგანხორციელებისმექანიზმები

1. პროგრამისმე-3 მუხლისქვეპუნქტის.ქვეპუნქტითგათვალისწინებულიმომსახურების (გარდაპერსონალით (ექიმი, ექთანი, სტუდენტი) უზრუნველყოფისა) შესყიდვახორციელდებაგადაუდებელიაუცილებლობითან/დასახელმწიფოშესყიდვებისშესახებსაქართველოსკანონის 10​1მუხლისმე-3 პუნქტისქვეპუნქტისგათვალისწინებით, გამარტივებულიშესყიდვისსაშუალებით, სსიპსახელმწიფოშესყიდვებისსააგენტოსთანხმობით, ხოლოპერსონალით (ექიმი, ექთანი, სტუდენტი) უზრუნველყოფახორციელდებაჰოლდინგისმიერშრომითიხელშეკრულებითდასაქმებულიპირებისმეშვეობით.

2. პროგრამისმე-3 მუხლის“, „“, „დაქვეპუნქტებითგათვალისწინებულიმომსახურებახორციელდებაარამატერიალიზებულივაუჩერისმეშვეობით.